1602km menzil: XPeng ilk hibrit MPV’si X9 PowerX’i tanıttı!


Çinli elektrikli araç devi XPeng, ilk menzil artırıcı elektrikli (EREV) modeli olan X9 PowerX’i resmi olarak piyasaya sürdü. Şirketin popüler MPV’sinin bu yeni versiyonu, yakıt motoru ile büyük bir bataryayı birleştirerek pazarda ezber bozmaya hazırlanıyor.

Yeni X9 Max varyantının başlangıç fiyatı 309.800 RMB (yaklaşık 37.170 €) olarak belirlendi. Bu fiyat, ay başında ön satış döneminde açıklanan 350.000 RMB’ye göre %11’in üzerinde bir indirim anlamına geliyor.

Beklendiği gibi, EREV versiyonu, 359.800 RMB’den başlayan tam elektrikli kardeşinden çok daha ucuz. Bu agresif fiyatlandırma stratejisi, XPeng’in hibrit MPV pazarında anında büyük bir pay kapma niyetini açıkça gösteriyor. Serinin daha üst düzey Ultra varyantı da benzer bir indirimle 329.800 RMB’den başlıyor.

X9 PowerX’i rakiplerinden ayıran en önemli özellik ise inanılmaz uzun mesafe kat edebilme yeteneği. Araç, 60 litrelik yakıt deposu ve bataryası tamamen dolu olduğunda 1.602 km’lik kombine menzil sunduğunu iddia ediyor, bu rakam, yoldaki hemen hemen her aracı geride bırakıyor.

Sistem, CALB tarafından sağlanan, hibrit bir sistem için oldukça büyük sayılan 63,3 kWh kapasiteli LFP (Lityum Demir Fosfat) batarya paketi kullanıyor. Bu geniş batarya, X9’a 452 km’lik etkileyici bir saf elektrikli menzil (CLTC standardı) sağlıyor ve onu piyasadaki en uzun menzilli EREV’ler arasına yerleştiriyor.

XPeng, aracı, menzil artırıcı 1,5 litrelik turbo motorun devreye girmesine gerek kalmadan, sürüş durumlarının yüzde 90’ında elektrikle çalışacak şekilde tasarladı. Motor gerektiğinde, maksimum 3,6 Wh/l güç üretim verimliliği ile batarya için verimli bir şekilde enerji üretiyor.

Yeni X9, XPeng’in yeni Kunpeng Süper Elektrik Sistemi ve gelişmiş 800V yüksek voltaj mimarisi üzerine inşa edildi. Bu 800V sistemi, ultra hızlı şarj hızlarına olanak tanıyor, X9, 5C şarj oranlarını destekleyerek sürücülerin yaklaşık 10 dakikada 313 km menzil ekleyebilmesini sağlıyor.

Tek motorlu, arkadan çekişli kurulum, büyük bir MPV için saygın bir performans sunuyor. Motor, 210 kW (281 beygir gücü) ve 465 Nm tork üretiyor. Bu güç sayesinde araç, 0’dan 100 km/s hıza sadece 8 saniyede ulaşıyor.

Bir MPV olarak XPeng X9, geniş boyutları ve bol kabin alanıyla öne çıkıyor. Araç 5,32 m uzunluğunda, 1,99 m genişliğinde ve 1,78 m yüksekliğinde. Aks mesafesi ise 3,16 m gibi uzun bir değere sahip. İlginç bir detay olarak, EREV versiyonu tam elektrikli X9’dan 23 mm daha uzunken, diğer boyutları aynı kalıyor.

Yeni X9’un iç mekânında, genellikle premium EV modellerinde bulunan yüksek performanslı Qualcomm Snapdragon 8295P çipi kullanılıyor. Gelişmiş sürüş destek sistemleri için ise X9, iki farklı donanım seviyesinde geliyor:

  • Max Varyantı: 750 TOPS bilgi işlem gücüne sahip, XPeng tarafından geliştirilen bir adet Turing Yapay Zekâ çipi içeriyor.
  • Ultra Varyantı: Üç adet Turing Yapay Zekâ çipine sahip olarak toplam 2.250 TOPS güce ulaşıyor.

X9 EREV, şirket için stratejik bir dönüş noktası niteliğinde. XPeng, önümüzdeki yıldan itibaren hem BEV hem de EREV olmak üzere çift güç aktarma seçeneğine sahip yedi farklı model sunarak pazar erişimini genişletmeyi planlıyor. Bu, popüler G7 SUV, G6 SUV ve P7+ sedan modellerinin menzil artırıcı versiyonlarını da içerecek. Şirket, özellikle pazarın daha yüksek fiyatlı segmentlerini keşfetmeye çalışırken açıkça yeni satış kanalları açmaya odaklanıyor.

XPeng’in EREV kategorisine atılma kararı ilginç bir zamana denk geliyor. EREV segmenti Ocak’tan Ekim’e kadar yıllık bazda %3,60 büyüse de, Ekim ayında üst üste dördüncü ay düşüş yaşadı. Bu sırada tam elektrikli otomobil pazarı ise sadece Ekim ayında yıllık bazda %63’ün üzerinde bir patlama yaşadı.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir