Tesla CEO’su Elon Musk, şirketin özel silikon çipleri konusundaki iddialı hedeflerini ileriye taşıyan somut bir adım attı. Musk, Tesla’nın tercih ettiği döküm ortağı olan Samsung’un ABD’deki Taylor çip tesisinde kendisine ait bir ofise sahip olacak. Bu hamle, Tesla’nın çip üretimine verdiği önceliğin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor.
Musk tüm süreci takip ediyor
Kore medyasından gelen bilgilere göre, Samsung’un Taylor’daki bu tesisinde kurulacak özel ofis sayesinde Musk, üretim hatlarını bizzat denetleyecek. Bu doğrudan gözetim ile geri bildirim sürecini hızlandırmak ve çip üretim verimliliğini artırmak amaçlanıyor.

Musk’ın şirketlerindeki mikro yönetim eğilimi, artık çip üretimi alanına da girmiş bulunuyor. Samsung, 16.5 milyar dolarlık devasa bir anlaşma kapsamında Tesla’ya tam bir yarı iletken ekosistemi sağlıyor ve şu anda Tesla’nın ABD’deki en büyük ortağı konumunda bulunuyor.
Bu işbirliğini pekiştiren bir gelişme de yaşandı. Kısa süre önce Samsung Yönetim Kurulu Başkanı Lee Jae-yong, Taylor tesisini ziyaret etti ve burada Musk ile Tesla’nın AI5 ve yeni nesil AI6 çipleri hakkında görüşmeler gerçekleştirdi.
Tesla’nın özel silikon üretimine yönelik ciddi ve kapsamlı planları bulunuyor. Şirket, yıllık 100 milyar ile 200 milyar arasında çip talebini karşılamak için ‘TeraFab’ adını verdiği kendi tesisini kurmayı öngörüyor. Tedarik zincirinde Samsung ve TSMC gibi büyük oyuncular yer alıyor; hatta Intel’in hizmetlerinden de faydalanma ihtimali masada duruyor.
Ancak Musk, döküm ortaklarının Tesla’nın kendi silikonuna olan talebini tam olarak karşılayamayacağına inanıyor. Bu nedenle, çip tedarikinde istikrarı sağlamak amacıyla bağımsız bir tedarik zinciri inşa etmeyi istiyor.
Özellikle Tayvan merkezli TSMC gibi partnerlere güvenmenin jeopolitik dinamikler nedeniyle uzun vadede risk taşıdığı yönünde endişeleri olduğunu dile getiriyor. Musk, sıfırdan bir tedarik zinciri kurarak ABD’de gerçekleşen yarı iletken devriminin aktif bir parçası olmayı hedefliyor. Tesla CEO’su daha önce AI5 ve AI6 çiplerinin, NVIDIA ve diğerlerinin ürünleriyle rekabet konusunda “kendine ait bir segmentte” olduğunu da belirtmişti.
