Lotus, markanın ilk tamamen elektrikli “Hyper-GT” modeli olan Emeya ile elektrikli otomobil dünyasına ezber bozan bir yanıt verdi. Emeya, halka açık şarj ağında gerçekleştirilen bir testte hızlı şarj konusunda onaylanmış yeni bir rekor kırdı.
%10’dan %80’e Sadece 13 Dakika 35 Saniye
Kritik öneme sahip %10’dan %80’e şarj aralığını hedefleyen ve Kuveyt’teki Lotus Al Ghanim tarafından bağımsız olarak tamamlanan test, gerçek dünya kullanımının en yaygın ölçütünü baz aldı. Lotus’un kendi ultra hızlı 450 kW DC şarj cihazına bağlanan Lotus Emeya, nefes kesici bir tepe şarj hızı olan 443 kW’a ulaştı.

Otomobil, bataryasını %10’dan %80’e sadece 13 dakika 35 saniyede doldurmayı başardı. Bu etkileyici başarı, Kuveyt’in yoğun sıcağında gerçekleştirildi, bu da aracın ve şarj teknolojisinin zorlu koşullar altında bile dayanıklı ve güvenilir olduğunu kanıtlıyor.
Bu tür bir ışık hızında şarj molasını mümkün kılmak için Lotus Emeya, modern EV’lerin en uç noktasında yer alan birkaç önemli teknik özelliğe güveniyor. Performansın merkezinde, hızlı şarj hızlarını yönetmek ve daha yüksek genel verimlilik sağlamak için özel olarak tasarlanmış 800V şarj sistemi bulunuyor. Bu yüksek voltajlı sistem, markanın güçlü hiper-SUV’u Lotus Eletre modelinde de kullanılıyor.
Bataryanın kendisi, cell-to-pack (hücreden pakete) adı verilen gelişmiş bir mimariye sahip. Bu akıllı tasarım, mühendislerin batarya alanına, eski ve standart modül mimarilerine göre yaklaşık %20 daha fazla hücre sığdırmasına olanak tanıyor. Daha fazla hücre ise daha fazla enerji anlamına geliyor.
Emeya, hem sürüş hem de hızlı şarj sırasında bataryanın termal performansını ve verimliliğini artırmak için özel olarak tasarlanmış yeni bir soğutma sistemi mimarisi kullanıyor.
Sürücü için bu, iyi menzil ve minimum bekleme süresi anlamına geliyor. Emeya, sadece 10 dakikalık şarjla 310 km’ye kadar menzil (WLTC) ekleyebiliyor. 100 km başına 18,7 kWh enerji tüketimi oranıyla, 2026 Lotus Emeya’nın WLTP menzili 610 km’ye kadar çıkabiliyor.
Lotus, sürücülerin yakındaki halka açık şarj cihazlarını hızlıca bulmasına yardımcı olmak için Lotus Cars uygulaması ve araç içi bilgi-eğlence sistemi Lotus HyperOS aracılığıyla çalışan tam entegre bir şarj ekosistemi geliştirdi. Bu akıllı EV rota belirleme sistemi, sürücünün gerçek zamanlı batarya kullanımına dayalı olarak en uygun rotaları önererek menzil endişesini azaltmayı ve seyahat sürelerini kısaltmayı hedefliyor.
Lotus, kendi ultra hızlı 450 kW DC şarj cihazlarını Avrupa’da Almanya’dan başlayarak ve kısa süre sonra kıtanın genelinde yayılacak şekilde kurmaya başladı. Bu şarj hızı rekoru, elektrikli otomobillerin artık bu hıza hazır olduğunu kanıtlıyor, ancak eksik olan tek şey, yaygın ve güvenilir bir altyapı.
